Munkám révén napi kapcsolatban vagyok a Magyar Posta zRt-vel, mint ügyfél és olyan dolgokat tapasztalok amik egyszerűen nem férnek bele a modern piacgazdaság kereteibe.
Ahogy én látom a jelenlegi helyzetet :
1. Beviszel a postára egy küldeményt és a címzett vagy megkapja vagy nem (Hallottam már olyan esetről amikor rendben megkapta :) ).
2. Ha nem kapta meg, akkor a posta a reklamáció során azt éreztetni, hogy "úgy kell neked, miért bennünket zaklatsz a küldeményeiddel, mikor kismillió futárcég van a piacon".
Külföldi küldemények
Jelenleg az az általános helyzet, hogy a világ akár legtávolibb sarkából is ideér egy küldemény 1-2 hét alatt, majd a mi szeretett postánk "vámügyintézés" címszó alatt (értsd: munkaundor) akár 2-4 hétig ül a csomagon.
Tudtátok, hogy a postának semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy Te minnél előbb megkapd a küldeményed ?
Utánvétes küldemények
Ez megint a vicc kategóriájába tartozik. 5 utábvétes küldeményből 3-nál szinte biztos reklamálni kell, hogy a beszedett összeget a posta a számládon jóváírja.
Emberi ésszel nem értem miben reménykednek ??? hogy valaki elfelejti, hogy árúfizetéses csomagot adott fel és megfeledkezik az összegről ? Bár.... Ha 100-ból 1 ilyen van akkor az a postának már tiszta haszon.
Sorolhatnám még az eseteket, de fölösleges.
A posta ellen semmit nem tehetünk max. ilyen kis blogban leírjuk a történeteket mások okulására.
Hiú remény lenne azt hinni, hogy az ilyen kritikákat a postától bárki is elolvassa, de ha ez mégis megtörténne, akkor csak legyintene rá, hogy úgy gondolja "Mi vagyunk a Magyar Királyi Posta" !